sofiaedvardsson

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sofia Edvardsson - 31 oktober 2014 13:25

       

Jag och min bror gjorde precis lite spöken, de är väldigt enkla att göra och tar väldigt lite tid att göra. Eftersom jag redan har varit på två halloweenfester så har jag ju en dräkt. Men jag vill inte vara samma sak idag. Så här det någon som har en sista minuten tips på dräkt?

Av Sofia Edvardsson - 31 oktober 2014 11:31

 

1.Vilken är din favorit halloweenfilm?
Jag vet faktiskt inte haha. Kan inte ens komma på en halloweenfilm

2. 1-10, hur mycket tycker du om halloween?


3.Vilket är ditt käraste halloweenminne?
Oj, jag har nog iget speciellt minne för halloween tror jag.

4.Har du alltid varit en halloween älskare?
Ja man får ju godis haha!


5.Hur kommer du in i en halloweenkänsla? 
Jag tycker att halloween ska vara ganska mörk. Så släcka lampor och kanske tända några små lampor för att göra det lite mysigt!


6.Favorit halloween dekoration?
Pumpor tror jag!

7.Favorit halloween/höst doft?
På hösten älskar jag vanilj det luktar så gott. Men på halloween lite unkett (hur stavas det??) Kanske låter konstigt men halloween ska ju vara lite läskigt och inte så frescht. Tyckr jag ivarjefall.


8.Favorit godis?
Då antar jag att de menar på halloween. Jag vet faktiskt inte men jag tycker man kan äta vad som helst för godis på halloween. Sedan så kan det ju vara lite mer halloweenigt om man kanske äter fingar, döskallar eller något sådant.


9.Vampyrer eller zombies?
Zombies för de är fett läskiga och går bara runt och är död, haha.


10.Vad är din konstigaste skräck?
Mega myror, som i Harry Potter men istället för spindlar, myror, ahha.


11.Sist men inte minst, tror du på spöken?
Nej knappast.

 

 

Av Sofia Edvardsson - 30 oktober 2014 17:50

  


Jag fick en fråga Igår??? Om hur jag kommer fira halloween så därför tänkte jag nu skriva om hur jag firar halloween!


Jag har redan varit på 2 halloweenpartyn ett i fredags på min skola! och en i lördags hos min kompis Silje! Jag har gjort en liten halloween-tema på bloggen oxå. Vad tycker ni? När ska man a ner den? PÅ lördag eller jag väntar nog till helgen och höstlovet är slut! Jag har inte dekorerat mitt rum något men det skulle vara roligt att ha gjort! Men jag har inget att dekorera med, haah trot jag. Imorgon kommer några familjer över till oss och då ska vi ha en liten halloweenfest. Sedan så firar jag väll det inte på något speciellt sätt. Jag brukar gå ut på "bus eller godis" men inte det här året. Tror jag. Vill ni ha några mer halloweeninlägg? Så kommentera bara! Eller kanske ni har några frågor om hur jag firar det. Kommentera bara!

Av Sofia Edvardsson - 30 oktober 2014 10:47

   

Igår la ja ju ut höstbilder med en gnutta halloween i. Men nu kommer mer hallowwenbilder som jag oppas kan insperera dig. kan till en dräkt eller dekorering? Alla bilder är ivarjefall från weheartit. Om ni vill följa mig där så klicka HÄR!

Av Sofia Edvardsson - 30 oktober 2014 09:37

       

Det blev risgrynsgröt men kanel och socker istället. Jag tänkte ju ha med äpplen. Men vi hade bara risifrutti och vi har aldrig riktig "risgrynsgröt" hemma förutom på julen. Så då tänkte jag att jag kunde värma risifrutti! Och ja det blev väldigt gott faktiskt. Pröva gärna det!

Mat
Av Sofia Edvardsson - 29 oktober 2014 21:09

                           


Dåliga blder jag vet men bara lite av vad jag åt till "kvällsfika" ikväll. Äpplena va jättegoda men tog lite för mycket kanel! Men det var got ivarjefall. Vår bördrost har gått sönder så kan inte göra mina bröd som jag alltid gör till frukost! Så hade tänkt att pröva att doppa äpplen i risgryns gröt. Får se hur det blir. Vad tror ni? Vi hörs imorgon ivarjefall!



Mat
Av Sofia Edvardsson - 29 oktober 2014 16:57

   

Lite mysiga höstbilder sådär! Naglarna är bara så coola och jag kommer verkligen in i höstkänslan nu! Kankse man kan fixa någon DIY till rummet med isperation av detta? Bilder är ivarefall från weheartit! Vll ni kanske ha någon veckan blogg-tävling/Annan tävling/Frågestund eller något annat roligt ni tycker jag ska göra/skriva om så kommentera? Kanske ett DIY-inlägg?

♡Välkommen♡

 

             Namn:Sofia

             Ålder:12 år

Jag är en tjej som gillar lite allt möjligt. Men har inte så bra tålamod. I denna blogg blir det foton, bakning och kreativa saker. 

 

Har du någon fråga?

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Novembers blogg!

Besökstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards