sofiaedvardsson

Alla inlägg under september 2014

Av Sofia Edvardsson - 27 september 2014 10:55

En liten ful bild på mig n sådan hör lördagsmorgon. Med mig är det bra. Ska orientera och det ska bli lite sådär roligt? Nu blev det ett mobilinlägg så såklart ett dåligt kvalité inlägg även. Men nu struntar vi i det. Ikväll ska två familjer komma hem till oss och äta middag och imorgon tror jag att jag och mamma ska åka och se när brorsan och pappa springer stafett. Vi har även fått toppenväder?? Som överallt perfekt nej men nu måste jag börja göra iordning mig Thao!

Av Sofia Edvardsson - 25 september 2014 13:50

                         

Igår bakade jag scones till mellanmål och bjöd brorsan. De blev så goda. Men är även jättemättande så orka inte äta upp allt. Jag kan verkligen tipsa er om att göra scones. De är väldigt enkla att göra men blir lite klddigt! Vill ni ha recept så kommentera bara!



Mat
Av Sofia Edvardsson - 21 september 2014 16:12

 

                Sätt ugnen på 175 grader

        

häll i alla ingridienser i en bunke

  

Och vispa det

 

gör småkakor på en plåt

   

och sedan ska inte detta hända

  

Men ställ ändå in i ungen i 8 min

 

OM du har misslyckats lika mycket som mig kommer din kaka se lika fin ut som min

 

Prova gärna detta hemma!

 

 

 

 


Av Sofia Edvardsson - 20 september 2014 18:30

1. Vad är ditt mellannamn?

Svar:Maria, Lovia


2. Favoritdricka?

Svar:Mjölk, röd mjölk från Arla mmm.


3. Favoritlåt just nu?

Svar:Shower-Becky G.


4. Favoritmat?

Svar:Tomatsoppa.


5. Vad är den senaste saken du köpte?

Svar:Oj shites vet inte eller jag tror det var en smultron festis i skolan cafeteria.


6. Favoritbok?

Svar:Kittyböcker typ, vet inte rikitigt vilken.


7. Favoritfärg?

Svar:Typ rosa haha.


8. Har du några husdjur?

Svar:Noop men vill så gärna he en kattunge.  


9. Favoritparfym?

Svar:Just nu är det nog Vanilla lace från Victorias secret.


10. Favorithögtid?

Svar: Julen tror jag.


11. Är du gift?
Svar:Ja jag är 12 år och gift. Nej jag är inte gift.


12. Har du någonsin varit utanför landet, i så fall hur många gånger?

Svar:Ja månja gånger, orkar inte räkna.


13. Talar du några andra språk?

Svar:Engelska och så har jag precis börjat plugga spanska.


14. Hur många syskon har du?

Svar:Jag har en bror.


15. Favoritaffär?

Svar:Vet inte men typ klädaffär är H&M de har så många saker för så billigt.


16. Favoritrestaurang?

Svar:China house lungt.


17. När var senaste gången du grät?

Svar: Kommer inte ihåg.


18. Favoritblogg?

Svar:Jag läser typ inga "kändas" bloggar utan jag läser typ bara de jag känner så jag säger min bästis Isa och hennes systers blogg.


19. Favoritfilm?

Svar: Harry Potter 3!


20. Favorit-tv-program?

Svar:Tror Atleterna.


21. PC eller Mac?

Svar:Mac!


22. Vad har du för mobil?

Svar:iPhone 4.


23. Hur lång är du?

Svar:vet inte riktigt 1.60 typ.


24. Kan du laga mat?

Svar:Ja det kan jag väll hahah.

Av Sofia Edvardsson - 20 september 2014 16:50

       

This is the best shower gel from The Body Shop! Nej men seriöst den luktar så fantastiskt gott!  


Av Sofia Edvardsson - 20 september 2014 16:45

                         

Passade på att ta några selfies när jag var ute och fotade till nästa inlägg. 





Av Sofia Edvardsson - 20 september 2014 15:54

         

♡Välkommen♡

 

             Namn:Sofia

             Ålder:12 år

Jag är en tjej som gillar lite allt möjligt. Men har inte så bra tålamod. I denna blogg blir det foton, bakning och kreativa saker. 

 

Har du någon fråga?

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Novembers blogg!

Besökstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards